Egyetértettek a felek abban, hogy a hidat kizárólag kerékpárosok és gyalogosok használhatják majd, gépjárművek áthaladására nem lesz alkalmas. A kormánybiztos ígéretet tett arra, hogy az épülő Eurovelo szakaszt összekötik a már meglévő dunabogdányi kerékpárúttal, továbbá hogy a kormánynak szóló előterjesztésben szerepelni fog a tahitótfalui tűzoltóőrs és mentőállomás megépítésére vonatkozó javaslat is. Bár elfogadhatónak tartotta a kormánybiztos az igényt arra, hogy a szigeten áthaladó kerékpárút egyben árvízvédelmi töltés is legyen, ígéretet erre nem tudott tenni, mivel az jelentősen megemelné az építési költségeket. A kormánybiztos tájékoztatott arról, hogy a Szentendrei-sziget déli csücskénél, Szigetmonostor és Szentendre között épülő híddal kapcsolatban több mint egy hónappal ezelőtt szintén tartottak egyeztetést, azonban ott még nem született döntés a híd pontos helyét illetően. Az biztos, hogy az Eruovelo kerékpárút kapcsán ott is csak gyalogos-kerékpáros híd építése van tervben. Berencsi Miklós a tárgyaláson elmondta korábban 1,2 milliárd forint volt betervezve a Duna jobb partján haladó kerékpárútra, ezt az összeget egészítette ki a kormány további 3,4 milliárd forinttal az út Szentendrei-szigetre való átvezetésének fedezetéül. Fontos, hogy mielőbb kijelölésre kerüljön a másik híd helye is, mert csak ezután kezdődhet el a tervezés. Ha sikerül megállapodni, 2018-ban van esély arra, hogy kiírják a közbeszerzést a tervezésre, a tényleges építkezésre pedig 2020-ban kerülhet sor.