Szalma Botond szerint az alacsony vízállás miatt a magyar export-import szállítását át kell terelni a vízi útról a kevésbé környezetkímélő és drágább közlekedési módra. Az export és az import emiatt drágul, és veszteséget jelent a fuvaroztatóknak.
    Emellett példáként megemlítette az elnök, hogy a közút nem tudja helyettesíteni a hajózást az árumennyiség tekintetében.
 A szövetség elnöke szerint hosszú távon el kellene kezdeni gondolkodnia a helyzet megoldásán.
    Mint mondta: az hogy időnként a Dunán változik a vízállás, évszázadok óta így van, viszont az utóbbi időben a vízjárás rendkívül szélsőséges.
    Rendbe kell tenni a Duna medrét - hangsúlyozta Szalma Botond, hozzátéve: a folyó ugyanolyan szállítási út, mint a vasúton a sín, a közúton az autópálya vagy a légiközlekedésben repülő leszálló pályája. A vízi útvonalat is karban kell tartani, oda kell figyelni az állapotára, és meg kell építeni a Dunán azt a három vízlépcsőt - Nagymarosnál, Adonynál és Fajsznál - , amelyek esetében az ország 25 éves késlekedésben van. Ezek megépítése esetében biztonságban lennének a rezervátumok, a natúrparkok, a szállítási vízi útvonal, illetve az ivóvízkészlet - jegyezte meg a MAHOSZ elnöke.
    Az Országos Meteorológiai Szolgálat ügyeletének előrejelzése szerint a Kárpát-medencében december 3-4-éig nem várható számottevő csapadék.
    A Vituki vízjelző szolgálatának tájékoztatása szerint a Dunán a következő napokban számottevő vízszintváltozás nem várható, mivel nem jeleztek előre csapadékot. Jelenleg a Dunán Budapestnél 74 centiméter vízállást mérnek, ami csak kevéssel marad el az 51 centiméteres, eddig észlelt legalacsonyabb értéktől.